Blog o moich własnych przemyśleniach i rozważaniach na tematy związane z motoryzacją oraz ze wszystkim co ją otacza.
Blog > Komentarze do wpisu

Miękki czy twardy?

Jaki powinien być dach w kabriolecie? Miękki – brezentowy czy twardy – aluminiowy? A może jest to tak naprawdę bez większej różnicy?

 

Zacznijmy od początku. Początkowo w praktycznie 100%, albo może w całości montowano dachy brezentowe i była opinia, że w takim aucie właśnie ma być taki rodzaj dachu i basta. Jednak w pewnym czasie ktoś wpadł na pomysł zamontowania dachu aluminiowego, dzięki któremu zyskamy w pełni auto całoroczne i dodatkowo nie różniące się jakoś znacznie od wersji tego auta w coupe. Był czas, że część producentów zaczęła coraz chętniej stosować hardtopy i było sporo takich aut. Obecnie można zaobserwować znów trend odwrotny, że odchodzą od dachów twardych na rzec brezentowych.

 BMW E93

Porsche 911

Czy są jakieś ogromne zalety jednego lub drugiego rozwiązania? Część osób uważa, że prawdziwy kabriolet musi mieć obowiązkowo miękki dach, a nie jakieś inne rozwiązania. Hardtopy trochę lepiej utrzymują ciepło zimą, choć nie są to jakieś mocno zauważalne różnice, zwłaszcza obecnie. I dodatkowo o miękki dach trzeba trochę bardziej zadbać. I to w sumie tyle. Oby dwa rozwiązania są porównywalne i spełniają swoją rolę bardzo dobrze.

 

Oczywiście wybór jednego lub rozwiązania to wybór indywidualny. I każdy lubi co innego.

 

Mr. A



środa, 30 stycznia 2013, adamus1205

Polecane wpisy